Hvor ofte skal du sende nyhetsbrev?

Hvor ofte skal du sende nyhetsbrev?Alle markedsførere ønsker å finne det «perfekte» intervall mellom e-postkampanjer – utsending av nyhetsbrev.  Det er viktig å finne det rette intervallet  – slik at ikke abonnenter på din nyhetsbrevliste føler seg misbrukt , begynner å bli irriterte og til slutt melder seg av listen. Våre målinger tyder på at å sende ut nyhetsbrev – med meningsfylt innhold ikke bør være hyppigere enn intervaller på 14 dager.

Intervall på utsendelser påvirker antall som åpner utsendelsen og som melder seg av listen.

Statistikken viser at den høyeste åpning av e-poster er fra den første utsendelsen. Dog viser også at flere kampanjer som sendes over tid, vil flere og flere unike personer åpne kampanjen. Statistikk fra over 2 milliarder e-poster viser at den høyeste rating for åpning av e-poster er for selskaper som har sendt over 5 utsendelser i en tre måneders periode med under 25.000 abonnementer.

Samme gruppe hadde et snitt på ca. 44 % i kampanjer utover 3 måneders periode – samtidig som avvmelding av abonnementer også er økende.

Hvor ofte skal du sende nyhetsbrev?

 

Den gode nyheten: etter sjette kampanjen, har nesten halvparten av abonnentene sett minst én av kampanjene dine og minst 13%  har klikket.

Det ideelle intervall

Men, som vi alle vet, kan ikke bare fortsette å sende mer og mer e-post. Det kommer et punkt der man må vurdere sin digitale strategi – også i forhold til utsendelser av e-postkampanjer. Målinger vi ser er at fremdeles er utsendelse av e-postkampanjer en av vinnerne i konverteringstrafikken og må absolutt ikke avskrives i den digitale strategi – tvert imot: Skriv gode og målrettede nyhetsbrev – og finn ditt ideelle intervall og vær tro med din strategi.

 

Share This